Οικογενειακή εξόρμηση στα βουνά του Παρνασσού

Ο Παρνασσός είναι ένα από τα ψηλότερα βουνά της Ελλάδας με μέγιστο ύψος τα 2457 μέτρα. Είναι πολύ γνωστό για το χιονοδρομικό του κέντρο που είναι πολυσύχναστο το χειμώνα. Αλλά εκτός από σκι τι μπορούμε να κάνουμε σε αυτά τα βουνά; Πολλά πράγματα τελικά γιατί η φύση, η ιστορία και το καλό φαγητό ενώνονται για να περάσει μία οικογένεια καταπληκτικές και αξέχαστες μέρες. Σας προτείνουμε να σας πάρουμε μαζί μας για ένα Σαββατοκύριακο.

Στο δρόμο για τον Παρνασσό

Ξεκινήσαμε  λοιπόν ένα Σάββατο πρωί με την οικογένειά μου με κατεύθυνση τον Παρνασσό. Μόλις βγήκαμε από την Εθνική, ακολουθήσαμε έναν δρόμο ανάμεσα σε τεράστιες εκτάσεις με καλλιέργειες λαχανικών και δημητριακών γιατί η Βοιωτία είναι μία από τις πιο αγροτικές περιοχές της Ελλάδας. Μπροστά μας υψώνεται, όλο και πιο κοντά μας ο υπέροχος χιονισμένος Παρνασσός.

Μία στάση στην Αράχωβα

Κάνουμε μία μικρή στάση για καφέ στην Αράχωβα, το χωριό που είναι κοντά στο χιονοδρομικό. Είναι ένα πανέμορφο χωριό με πέτρινα παραδοσιακά σπίτια χτισμένα πάνω στο βουνό και μία απίστευτη θέα στην απέραντη κοιλάδα που απλώνεται μπροστά μας. Ο κεντρικός δρόμος είναι γεμάτος με εμπορικά καταστήματα όπου μπορούμε να αγοράσουμε τυριά και αλλαντικά και ιδιαίτερα φορμαέλα, το τυρί που τρώμε σε σαγανάκι. Τα παιδιά λάτρεψαν επίσης τα διάφορα ξύλινα σκαλισμένα αντικείμενα που πωλούνται.
Μία επίσκεψη στο Λαογραφικό Μουσείο Αράχωβας  είναι ότι πρέπει πριν να ξεκινήσουμε πάλι. Το μουσείο στεγάζεται στο παλιό δημοτικό σχολείο του χωριού. Τα παιδιά μπορούν να ανακαλύψουν πως ήταν η καθημερινή ζωή στη περιοχή στο παρελθόν μέσα από χρηστικά αντικείμενα, φωτογραφικό υλικό, κεντήματα και χαλιά που ήταν αναγνωρισμένη τέχνη της περιοχής.

Άφιξη στο ξενοδοχείο

Ξεκινάμε με το μυαλό γεμάτο εικόνες από τα παλιά και συνεχίζουμε την ανάβαση στο βουνό βλέποντας και τα πρώτα χιόνια στην άκρη του δρόμου. Τα κορίτσια είναι ενθουσιασμένα που έχει ακόμα χιόνι αυτήν την εποχή στην Ελλάδα!
Στρίβουμε σε ένα δρομάκι με πολλές στροφές για τα τελευταία 4 χλμ. πριν το Elatos Resort, ένα φανταστικό κατάλυμα με 39 σαλέ σκορπισμένα στην ειδυλλιακή φύση του Παρνασσού στο οποίο θα μείνουμε.

Για τις ηλικίες:

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Elatos Resort & Health Club

www.elatosresort.gr

Τηλ : +30 22340 61162-3

Φύγαμε για μία μικρή πεζοπορία…

Μετά την εγκατάσταση μας στο σαλέ που είναι κουκλίστικο, φεύγουμε αμέσως για μία μικρή πεζοπορία.
Αυτές οι πεζοπορίες παρέχονται δωρεάν όλα τα Σαββατοκύριακα για τους πελάτες του ξενοδοχείου και μπορούν να τις παρακολουθήσουν και τα παιδιά από 4 χρονών. Προχωράμε στα χιονισμένα μονοπάτια, ενώ ο Νίκος, ο οδηγός μας, μας μιλάει για την χλωρίδα και την πανίδα αυτού του βουνού. Περνάμε κάτω από τεράστιους ξεριζωμένους κορμούς και φτάνουμε στις όχθες ενός εκ των πέντε ποταμιών που διαπερνάνε την έκταση του ξενοδοχείου. Είναι φοβερό να μαθαίνεις ότι στο βουνό αυτό ζουν λύκοι, αλεπούδες, ακόμα και λύγκες ή βίδρες. Μας λέει επίσης για την paeonia parnassica, μία παιώνια με σκουροκόκκινα πέταλα που υπάρχει μόνο εδώ καθώς και άλλα πολλά.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε τον ιστότοπο του Εθνικού Δρυμού Παρνασσού.
Για αυτούς που κάνουν πεζοπορίες, υπάρχουν πολλά μονοπάτια με σήμανση και κάποια που μπορούν να τα κάνουν και τα παιδιά. Το Ευρωπαϊκό μονοπάτι μεγάλων αποστάσεων Ε4 περνάει από τον Εθνικό Δρυμό Παρνασσού.

Βραδινή βόλτα στην Αγόριανη

Το βράδυ, πήγαμε να επισκεφτούμε το διπλανό χωριό που λέγεται Αγόριανη ή Επτάλοφος. Το λένε έτσι γιατί είναι χτισμένο σε επτά λόφους σε υψόμετρο που φτάνει τα 1100μ.  Στην πλατεία του χωριού μπορείτε να καθίστε κάτω από τα πλατάνια και να ακούστε το νερό του ποταμιού που περνάει από κάτω. Αν πάρετε το μονοπάτι στο πλάι θα φτάσετε σε ένα μικρό καταρράκτη που θα ξετρελάνει τα παιδιά.
Πεινάσαμε με το περπάτημα και με όλο αυτό το νερό και πήγαμε να φάμε στην ταβέρνα « Γκρίζα Αρκούδα» λίγο πιο κάτω από την πλατεία. Είναι πολύ γνωστή στο χωριό και η ειδικότητα της είναι τα μανιτάρια που μαζεύει ο ιδιοκτήτης στο βουνό, σε όλες τους τις εκδοχές. Εκείνο το βράδυ φάγαμε μανιταρόσουπα, μανιταρόπιτα και κριθαρότο με μανιτάρια. Δεν αφήσαμε τίποτα στα πιάτα μας!

Για τις ηλικίες:

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Ταβέρνα Γκρίζα Αρκούδα
Ανοιχτά όλο το χρόνο

Κρατήσεις: +30 2234 06127

Ταξίδι στο σπήλαιο του Πάνα<

Την άλλη μέρα το πρωί, πριν επιστρέψουμε στην Αθήνα, αποφασίσαμε να εξερευνήσουμε το Κωρύκειο Άντρο, μία σπηλιά αφιερωμένη στον θεό Πάνα. Όταν φτάνουμε στην πινακίδα, αφήνουμε το δρόμο και μπαίνουμε σε έναν χωματόδρομο που είναι όλο και πιο δύσκολος με το αυτοκίνητο όσο προχωράμε. Σας συμβουλεύω λοιπόν να αφήστε το αυτοκίνητο και να συνεχίστε με τα πόδια. Η απόσταση είναι λίγο μεγάλη, ειδικά για τα παιδιά, γιατί είναι γύρω στα 4 χλμ. Μετά πρέπει να υπολογίσουμε και την επιστροφή αλλά με ένα πικνίκ και με ησυχία, αξίζει πραγματικά. Το μονοπάτι σας πάει μέχρι τα 1300μ μέσα στο βουνό αλλά το καλύτερο είναι η θέα στην κοιλάδα που είναι πραγματικά μαγική. Κάποιες στιγμές έχουμε την αίσθηση ότι πετάμε κυριολεκτικά!
Τελικά φτάνουμε στο σπήλαιο που είναι σχετικά μεγάλο και ψηλοτάβανο με σταλαγμίτες. Η ανθρώπινη παρουσία στο σπήλαιο υπολογίζεται από την νεολιθική εποχή. Οι κάτοικοι των Δελφών το χρησιμοποιούσαν για κρυψώνα και προστασία κατά των εισβολών σε πολλές εποχές της ιστορίας.

Πήραμε τελικά τον δρόμο για την επιστροφή με το κεφάλι γεμάτο εικόνες και με πολλά πράγματα να κάνουμε και να δούμε όταν ξανάρθουμε, αρχίζοντας από τους Δελφούς, το μοναστήρι του Όσιου Λουκά ή ακόμα και το μικρό λιμάνι του Γαλαξιδίου.
Ευχαριστούμε το Elatos Resort για την πρόσκληση του και που μας έδωσε την δυνατότητα να ανακαλύψουμε την περιοχή.

Kάτια Παπασπηλιοπούλου

Από πατέρα Έλληνα και μητέρα Γαλλίδα, η Κάτια Παπασπηλιοπούλου έχει ζήσει και δουλέψει στις δύο χώρες. Σπούδασε Φιλοσοφία και Διαχείριση Πολιτιστικών Οργανισμών στο Παρίσι και σύντομα άρχισε να σχεδιάζει και να υλοποιεί εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά, σχολεία και ενήλικες σε διάφορους πολιτιστικούς φορείς. Ζει και εργάζεται πλέον στην Αθήνα και έχει δύο κόρες. Συνεργάζεται τακτικά με το Family Goes Out.